ilahadar ilahadar ilahadar ilahadar ilahadar ilahadar ilahadar i

Followers

Sunday, January 30, 2011

Ratu Sehari-Kek


Seindah dan semanis majlis, kek perkahwinan turut menjadi tumpuan. Walau hanya sebentar, tetapi ia penuh bermakna. Sejak kebelakangan ini, adalah tidak lengkap sesebuah majlis perkahwinan atau juga dikenali sebagai kenduri kahwin tanpa acara memotong kek. Tidak kira besar atau kecil, tradisional atau ringkas
sesebuah majlis perkahwinan itu, kek perkahwinan akan menjadi penyeri dan menjadi salah satu atucara majlis. Tanpa mengira lokasi, siapa dan tema, kek perkahwinan akan menjadi tumpuan majlis dan acara memotong kek merupakan acara kemuncak dan penutup acara.

Membeli atau menempah kek perkahwinan bukan sekadar untuk ''cukup syarat'' tetapi kek perkahwinan juga memainkan peranan penting sebagai penyeri majlis sama seperti memilih pelamin yang indahindah. Memilih kek perkahwinan juga memerlukan perancangan awal agar impian untuk memiliki kek perkahwinan impian
tercapai.

♥ Rekabentuk
Contoh-contoh kek perkahwinan boleh didapati dari majalah-majalah, buku atau website kek yang diminati dan bersesuaian. Bawa atau pilih gambar untuk dibawa kepada pembuat kek bagi sebut harga dan pandangan. Jika ada reka bentuk sendiri, berbincang dan jelaskan kepada pereka kek tentang kek idaman perkahwinan anda.

♥ Saiz
Pemilihan saiz adalah bergantung kepada jumlah individu yang hendak dijamu.

♥ Rasa
Anda pasti mengidamkan kek perkahwinan yang enak untuk majlis persandingan anda. Bagi memastikan pilihan anda tepat, pengalaman rakan-rakan pasti boleh membantu.

♥ Ising
Ising adalah bahan luar yang membaluti kek. Terdapat pelbagai jenis icing yang terdiri daripada Buttercream, Royal icing, Fondant dan Marzipan. Jenis Buttercream merupakan pilihan yang paling popular kerana harganya yang agak rendah manakala harga bagi fondant adalah lebih tinggi.

♥ Warna
Kebiasaanya warna kek mengikut warna tema sesebuah majlis, namun tidak menjadi kesalahan jika memilih warna yang kontras dari warna tema. Namun di kala ini ramai pasangan suka memilih kek fondant kerana rupanya yang lebih elegan dan dapat digubah dalam pelbagai bentuk.





















2 comments:

  1. kakla d tag
    http://ettylukeman.blogspot.com/2011/01/risik-merisik-dari-cik-atien.html

    ReplyDelete
  2. ape tu etty..xphm
    kakla br sampa paka ni...huhu
    sedih btul akhirnye balik sorg2...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...